sobota 6. října 2012

Muffiny s trojí čokoládou


MUFFINY S TROJÍ ČOKOLÁDOU


Recept na tyto muffiny jsem našla na apetitonline.cz. Hledala jsem něco opravdu čokoládového (minule čokoládový dort s čok. polevou, teď muffiny s trojí čokoládou.. :D) pro strejdu. Strejda zbožňuje čokoládu, sladkosti a prostě všechno takové. Měl narozeniny a já se ho ptala, co by si přál a trochu jsem mu podsunula muffiny. Přivezla jsem si totiž z ukrajiny nádherné košíčky a v Tescu pořídila formu na muffiny, která mi zatím nejvíc vyhovovala. Takže jsem se těšila, až své nové vychytávky otestuji.
Muffiny chutnaly a byly opravdu kráásně čokoládové. Nic zdravého to není, ale, ale.. :D Takže kdo miluje čokoládu, zpozorněte, zapište si recept, dokupte suroviny a upalujte péct! :)



Suroviny:

  • 250 g prosáté hladké mouky
  • 25 g kakaa
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • půl lžičky jedlé sody
  • 85 g čokolády na vaření
  • 85 g bílé čokolády
  • 100 g mléčné čokolády
  • 2 prošlehaná vejce
  • 285 ml zakysané smetany
  • 85 g krupice)
  • 85 g rozpuštěného másla  (+ trocha na vymazání formy)
Postup: 
  • Troubu předehřejte na 180-200°C. Formu na muffiny  si vymažte nebo do nich vyskládejte košíčky. Upozorňuji, že v receptu to má vyjít na 11 košíčků. Mě to vyšlo na 17 košíčků. Když vám tedy zbude těsto, prostě počkáte až dopečete první várku a upečete i zbytek.
  • V míse smícháme mouku, sodu, kakao, prášek do pečiva a pokrájenou čokoládu.
  • V druhé míse prošleháme vejce spolu se smetanou a rozehřátým máslem.
  • Směsi promíchejte.
  • Směs vlijte do forem/košíčků a pečte asi 20 minut. Troubu nesmíte otvírat, jinak by muffiny splaskly.
  • Formu vyndáte a necháte muffiny ještě 15 minut vychladnout. Poté je vyndáte a necháte vychladnout na mřížce.





2 komentáře:

  1. krásne muffinky a verím že oslávenca potešili :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:) Oslavenec snědl jenom jeden a půl muffiny, protože ostatní snědli děti a manželka :D

      Vymazat