pondělí 27. srpna 2012

The Daring Bakers’ August 2012 Challenge: Filled Pâte à Choux S



The Daring Bakers’ August 2012 Challenge:

Filled Pâte à Choux Swans

  Srpnová výzva. Byla komplikovaná. Nemyslím tím, že by to bylo nějak složité, ale byla jsem na Ukrajině, kde jsou potraviny jiné (máslo vodové) a hlavně, a na tom se asi všichni shodnem, ve své vlastní kuchyni se každý umí  lépe pohybovat než v té cizí. Přináším Vám recept na odpalované těsto alá moje maminka a na vanilkový krém.
  Když jsem viděla výzvu poprvé, hned jsem si vzpomněla, že jsem už podobné labutě jednou někde viděla a že jsem si je zařadila do mého seznamu "co chci upéct". Bohužel jsem si to nijak nezapsala a můj seznam je opravdu dlouhý (MOC dlouhý), hned jsem na labutě zapomněla. Ale teď jsem je upekla a jsem ráda, protože si myslím, že se mi povedli a že recept od maminky, který byl nakonec stejný, ale s využitím naší kuchyně a v naší republice, se nakonec povedl. :D A není to tak těžké jak to vypadá.



Těsto:


  • 1 sklenice vody
  • 125g másla
  • 1 sklenice hladké mouky
  • 4-5 vajec

Krém:

  • 1 sklenice mléka
  • 1 vejce
  • 2 polévkové lžíce mouky (hladké)
  • 200g másla
  • 1 sklenice cukru

Postup:

Těsto:
  1. Vodu nalijeme do hrnce a přidáme máslo (můžeme přidat špetku soli). Zahřejeme je a necháme máslo ve vodě rozpustit. 
  2. Přidáme mouku (stále máme hrnec na plotně) a pořádně (!) mícháme. Těsto by se mělo od stěn odlepovat.
  3. Hrnec odstavíme z plotny a budeme přidávat vajíčka. Každé zvlášť. Musí se to dobře promíchat před tím než vhodíme další. Těsto by mělo být silné, malilinko řidké, ale stále by se mělo dobře vzít lžící a udělat na pečícím papíru tokové trošku vyšší tělíčka labutí. Neměli by se roztéci.
  4. Vezmeme lžíci a na jeden pečící papír uděláme tělíčka labutí. Měli by to být takové válce, které budou na jednom konci trochu uzší a na druhém plnější :)
  5. Pečeme dokud nezezlátnou. Pokud jste vše udělali dobře, tělíčka by měla vyrůst (s tím počítejte až budeme dělat krčky). Pak troubu vypněte a labutě tam ještě nechte 3-5 minut.
  6. Krky: Vezmeme si pytlíček s kovovým koncem s dírkou na konci (nevím jak se to jmenuje :D) a na druhý pečící papír udělám krčky. Něco mezi otazníkem a číslicí dva.
  7. Doporučuji nedávat oba dva plechy do trouby najednou. Krky jsou hotové o dost dříve a otvírat troubu se nesmí! :)

Krém:
  1. Do hrnce nalijeme mléko, přidáme mouku a vejce. Vše důkladně promícháme. Dáme na plotnu a petličkou mícháme. Až se objeví první bublinky, chvíli ještě mícháme a poté snížíme teplotu. Nakonec odstavíme hrnec. Stále musíme míchat krém metličkou do zhoustnutí.
  2. Máslo a cukr pečlivě vyšleháme do běla. Do máslové směsi přidáme postupně lžícemi krém s zhoustlý krém. Mezi každou lžící šleháme.

Konstrukce labutě :D :
Vezmeme tělíčko a podélně rozdělíme na dvě části. Spodní část naplníme krémem (můžeme ozdobit sáčkem). Do krému "zapíchneme" krček. Horní část tělíčka rozpůlíme a naaranžujeme jako křídla labutě. Můžeme pospat moučkovým cukrem. 
Labuť je hotová :)






Chtěla bych poděkovat Lucii z Chez Lucie. Web The Daring Bakers jsem poprvé úplně nechápala. Teď mi je ale vše úplně jasné, takže děkuji :)

Každého touto labutí okouzlíte. A také každému bude chutnat. Takže doufám, že jste vše pochopili z mého postupu a že už víte, co přístě upečete :)

6 komentářů: