středa 1. srpna 2012

THE DARING BAKERS: CRAZY FOR CRACKERS

THE DARING BAKERS: CRAZY FOR CRACKERS

Pro ty co neznají Daring Bakers, je to web kde každý měsíc, jeden člen webu, vymyslí výzvu v podobě receptu a každý by se jí měl pokusit zvládnout. Následně se o tom píše na blogu a posílají fotografie. Třikrát do roka můžete výzvu nesplnit, třeba proto že jste danou věc nechtěli upéct/uvařit nebo jste to časově nestíhali. Podle mě je to skvělá věc. Pustíte se tak do receptů, o kterých jste ani nevěděli a poznáte plno lidí, kteří také milují vaření. :)
I když toto ještě není má oficiálně první výzva u DB, rozhodla jsem se že tyto krekry a sušenky upeču. 
Chtěla bych poděkovat všem, kteří mi vysvětlili nějaké nejasnosti, co jsem nepochopila :))) Jako například Martině z http://martininakuchyne.blogspot.cz/ (pokud jsem na někoho zapomněla, ozvěte se!)

A teď už k dnešnímu pečení. Takhle příprava sušenek a krekrů mě hrozně moc bavila. Moc jsem si to užívala a bylo to pro mě něco jako relax :D Včera jsem připravila těsto, které pak muselo na několik hodin do mrazáku a dneska jsem to už dopekla. Obrovskou výhodu vydím v tom, že těsto může být dlouhou dobu schováno v lednici, takže kdykoli máte chuť na sušenky/krekry, šáhnete do mrazáku a jenom upečete :))
Odkaz na výzvu: http://thedaringkitchen.com/recipe/crazy-crackers

Podmínkou bylo upéct dva druhy. Naslano, nasladko-to je jedno. Já jsem se rozhodla udělat na slano se sýrem čedarem a nasladko (když už je to léto:)) s kokosem a ananasem. U těch na slano se krásně každým "žvejknutím" uvolňovala chuť sýra. A tropické sušenky byly prostě úžasné. Ani moc kokosu a ani málo, sladké akorát a šmrnc tomu navíc ještě dodával ananas. Klidně ho mohlo být  i víc, ale to je jen a pouze na vás :) 


ČEDAROVÉ KREKRY S OŘÍŠKAMA

suroviny:
  • 115g másla
  • 225g sýru čedar (i jiný..)
  • 190g mouky (polohrubé)
  • 1 lžička soli
  • 60g vlašských oříšků
  • asi 120ml vody
  • můžete přidat lžíci rozmarýnu, obměňovat sýry, ořechy, přidávat různá koření...
Postup:
  • Máslo a sýr promícháme aby se spojily. Můžeme použít mixér apod.
  • Přidáme mouku, sůl a ořechy a opět vše zkombinujeme.
  • Uděláme si dvě tyčky (něco jako polínka) a zabalíme to do igelitové fólie, jako salám nebo klobásu:))
  • Dáme do mrazáku. I přes noc. Ale můžete to tam mít uschované i několik měsíců :)
  • Náš salámek rozbalíme a asi na 5 mm nakrájíme. Kolečka pokládáme na plech s peč. papírem.
  • Troubu si zahřejeme na 160-165 stupňů a pečeme asi 20 minut i víc. Řiďte se zkušenostmi se svojí troubou! Kontrolujte a ochutnávání je povoleno :)

Výborné sýrové krekry:)

TROPICKÉ KOKOSOVÉ SUŠENKY S ANANASEM

Suroviny:
  • asi 2 hrnky hladké mouky
  • asi 2 hrnky kokosu (přidávejte a ubírejte mouku/kokos podle toho jak moc kokosové sušenky chcete mít!)
  • 250g másla (pokoj. teploty)
  • půlku lžičky soli
  • asi 160g ananasu v konzervě + trošičku vodičky(podle vás)
  • 2 lžičky prášku do pečiva
Postup:
  • Do jedné mísy dáme mouku, kokos, sůl a prášek do pečiva. Vše promícháme.
  • Do druhé mísy dáme máslo s cukrem a vyšleháme to. Přidáme vejce.
  • Suchou směs s moukou a spol přidáme do mokré směsi. Vše mícháme (dlouho a pořádně). Opět si můžeme pomoct nějakým mixérem.
  • Až bude vše dobře spojeno přidáme ananas, který jsme si mohli ještě nakrájet. A trochu ananasové vodičky z konzervy.Vše pořádně promícháme.
  • Utvoříme salámek jako u krekrů. Dále postupujeme jako u krekrů. Jak dlouho pečeme je velmi rozdílné, takže kontrolujeme a ochutnáváme :) Sušenky se ze začátku budou drolit ale až zchladnou, budou dobré (pokud jste je dobře propekli:))
Rozhodně neváhejte a pečte! Uděláte všem radost a můžete si nechat jeden "salámek" v mrazáku na horší časy ;)) Uschovat je můžete třeba do nějaké skleničky od džemu, ale pochybuju že by vydržely! ;)

Palmičku jsem si neodpustila...

Detail sušenek s nádechem dovolené u moře:)



6 komentářů:

  1. Ty čedarové krekry vypadají moc dobře.

    PS: ještě jsem zapomněla dodat, že by tady měl být i přímo odkaz na onu výzvu v DB.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, byly moc dobré:) Mě se zase moc líbily ty citrónové s tymiánem, ale nechtěla jsem dělat stejný recept :) S tím odkazem to hned napravím :)

      Vymazat
  2. perfektné!...najviac sa mi páčia syrové krekry, také ľúbim :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to já bych zase neodolala ananasu:)

    OdpovědětVymazat