pondělí 23. července 2012

Celozrnný chléb

Celozrnný chléb

  Jelikož jsem už dlouho nenapsala žádný příspěvek, rozhodla jsem se, že dnes příjde den D. Rozhodla jsem se upéct chleba. Chleba jsem pekla dvakrát, ale pokaždé z už hotové směsy. Je to má velká premiéra! :)
  Recept na tento celozrnný chleba jsem našla na stránce www.kitchenette.cz. Tuto stránku mám velmi ráda, poprvé jsem na ni narazila v časopisu Instyle (jako věrná milovnice módy každý měsíc zásobuji naší rodinu těmi to módními a úžasnými časopisy :D). Neváhala jsem a letěla jsem se podívat na Kitchenette. A byla jsem velmi, velmi mile překvapená :) Líbí se mi, že zde nenajdete úplně klasické recepty. A jsou zde i moc krásné fotky. Takže pokud hledáte stránku s originálními a chutnými recepty- neváhejte a zajděte na www.kitchenette.cz :)
  A teď už jen a jen celozrnný chléb...

Suroviny:


  • 3 hrnky teplé vody (ne úplně horké)
  • 1 lžíce sušeného droždí
  • 1 lžíce cukru
  • 1lžíce oleje
  • 1 lžíce octa
  • 3 hrnky hladké mouky (nebo špaldové)
  • 2,5-3 hrnky celozrnné mouky
  • 1 lžíce soli
  • oříšky, semínka...

Všechny suroviny jsou na dvě formy! Já jsem vše dělala polovičně a krásně mi to vyšlo do jedné chlebové formy :)

Postup:

      1.   Smícháme vodu, droždí a cukr ve velké míse. Až po pár minutách uvidíme že je droždí aktivní (začne vytvářet na hladině bublinky- moc hezká část :D), tak přidejte olej a ocet.
      2.   Hrnek po hrnku přidáváme hladkou mouku a mezi každým hrnkem pořádně promícháme. Poté zkontrolujeme jestli je těsto hezky promíchané a začneme přidávat celozrnnou mouku se solí (stejným způsobem jako s hladkou moukou). Přidáme semínka, oříška atd podle sebe :)
     3.   Těsto přikryjeme útěrkou a dáme na teplé místo kynout asi 30-40 minut. Autorka radí abychom si krátce zapnuli troubu na co nejvyšší teplotu a po nějaké kratší době zase vypnuli. Poté dáme těsto kynout do trouby. Ale musí být pouze teplá :)
     4.   Těsto pomocí stěrky přendáme do vymazané formy.
     5.   Pro lepší vzhled můžeme zase posypat oříšky, semínkami.. a napadlo mě, že taková ta hrubá sůl by vypadala moc hezky.
     6.   Těsto dáme na 55 minut do trouby vyhřáté na 185 stupňů.
     7.   Hotovo!

Recept je jednoduchý a výsledek? Mňam! 
Nechci se chvátat, ale rodiče říkali, že lepší chleba nejedli... Já musím taky souhlasit. No, posuďte sami... ;)




Jaké zkušenosti máte s pečením chleba?
Jaký recept vás oslovil?
Máte raději zdravější varianty nebo si dopřejete raději bílé pečivo?

Co byste změnili na tomto blogu? Máte nějaké připomínky? Líbí se vám velikost a počet fotografií?



3 komentáře:

  1. Deniska, chlebík sa Ti krásne vydaril! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní práce! To teda koukám! Určitě také brzy zkusíme – akorát mám trošku strach, protože naposledy se nám chleba moc nepovedl. Strašně se rozpadal a také jsme ho blbě dochutili. Věřím, že toto bude recept, který bude fajn. Uvidím však, kdy se k tomu dostaneme, zatím jsme dost spokojeni s pekárnou, ze které nakupujeme.

    OdpovědětVymazat